18-9-2019

Bevrijdingsconcert “75 jaar vrijheid” 6 oktober en 26 oktober

Op zondag 6 oktober houdt harmonie 'Ons Genoegen' in samenwerking met de Leudalzangers uit Heythuysen een "bevrijdingsconcert" ter gelegenheid van 75 jaar vrijheid.

Muziek en cultuur waren niet vanzelfsprekend in de periode tijdens en vlak na de tweede wereldoorlog. Door de samenwerking van beide verenigingen wordt het bijzonder karakter van de muziek in die periode in dit concert tot uitdrukking gebracht. Muziek verbindt niet alleen, maar maakt ook deel uit van je ontwikkeling.

In het concert worden melodieën en marsmuziek uit die periode gespeeld, aangevuld met enkele titelsongs uit bekende oorlogsfilms. Het concert zal worden afgesloten met het legendarische Britse lied van Vera Lynn “We’ll meet again”.

Dit bijzondere concert kunt u bezoeken in Herkenbosch maar ook op 26 oktober in zaal Bombardon te Heythuysen.

Goede doel.
De entree van beide concerten is € 5,00 inclusief één consumptie. De gehele opbrengst van het concert in Heythuysen gaat naar de Stichting Veteranen Leudal. De Stichting bevordert de maatschappelijke erkenning en waardering voor de Nederlandse militairen en veteranen in het algemeen en de Leudal veteraan in het bijzonder.

Bevrijdingsconcert 2019.pdf